Neuvottomien Neuvoston VIII Tietokilpailu 21.–24.7.2022

Tervetuloa Neuvottomien Neuvoston kahdeksanteen tietokilpailuun.

Tervetuloa osallistumaan Neuvottomien Neuvoston VIII Tietokilpailuun! Tällä kertaa kysymykset liittyvät Suomen Tolkien-seuraan ja Verkkoyhteisö Kontuun seuran 30-vuotisjuhlan kunniaksi. Kysymyksiin voi vastata 24.7.2022 kello 01.00 asti. Tehtävät voi palauttaa erillisitse vastauspapereitse kilpailun järjestäjille (Haltiamieli, Micco) tai sähköpostitse osoitteeseen neuvottomienneuvosto@suomentolkienseura.fi.

Kysymykset

1. Kumpi on vanhempi: Legolas vai Suomen Tolkien-seura?
  2. Missä ja milloin järjestettiin Suomen Tolkien-seuran perustamiskokous?
  3. Paljonko perusjäsenen jäsenmaksu oli 1992 ja 2021–2022?
  4. Mikä seuraavista ei ole ollut Tolkien-seuran smial?
    1. Myöhempäin Aikain Morgoth Bauglirin Adeptit
    2. Hobittilan maamiesseura
    3. Everholtin metsäsiat
    4. Nimbrethilin koivikoiden naamioituneet viidakkohyökkääjät
    5. Peräkylän Uruk-Hai
  5. Mitkä The Adventures of Tom Bombadil -kokoelman runot julkaistiin Legolasissa fanisuomennoksina ennen kuin WSOY julkaisi kirjan kokonaisuudessaan suomeksi 2012?
  6. Missä kaupungissa suomalaiset tolkienistit kaatoivat piimää päihinsä 20.6.1994?
  7. Mikä oli Verkkoyhteisö Kontu ry:n säännöissä määritelty kotipaikka?
  8. Kuka on piirtänyt Suomen Tolkien-seuran logon ja minkä nimen hän sille antoi?
  9. Mitä Legolas-lehden väliinjäänyttä numeroa ei koskaan julkaistu?
  10. Luettele Suomen Tolkien-seuran puheenjohtajat. (14)
  11. Luettele Verkkoyhteisö Konnun puheenjohtajat. (3)
  12. Minä vuonna Hobittilan Sanomat päätettiin muuttaa A4-kokoiseksi?
  13. Minä vuonna Hobittilan Sanomiin on viimeksi muistettu lisätä englanninkielinen tiivistelmä “News from the Quenya Country”?
  14. Mistä tulee lyhenne HeAT, entä HYTKy?
  15. Minä vuonna STS ja VyK yhdistyivät?
  16. Minä vuonna järjestettiin toistaiseksi viimeinen Vesilahti-miitti?
  17. Luettele smialit, jotka ovat voittaneet smialkilpailun. (10)
  18. Mitä Kuvastaja-palkinnon nimeksi alun perin suunniteltiin?
  19. Kuka on voittanut eniten Kuvastaja-palkintoja?
  20. Täydennä yhdistyksen säännöistä puuttuvat sanat:
    Yhdistyksen tarkoituksena on ________________ J. R. R. Tolkienin teosten ja ________________ tuntemusta ja ________________ Suomessa, luoda yhteyksiä Tolkienista kiinnostuneiden välille niin kotimaassa kuin ulkomaille, edistää fantasiakirjallisuuden ja ________________ harrastamista sekä toimia yhteistyössä alan ________________ kanssa.
  21. Luettele Kuvastaja-palkinnolla palkitut kirjat. Anagrammeista saat vihjeen!
    1. Viileänä nopeakasvuinen
    2. Yhtäpitävän gurun kaasujalka
    3. Rivi H
    4. Puukkonainen
    5. Riipu nyt, Tolkien-piru!
    6. Hyisen iso kuualus
    7. Viron maisema
    8. Per töni!
    9. Koneiden kuun pikkujuttuja
    10. Veden siru
    11. Uninen aspekti ivasi: järkevintä sysätä golfpallo Galaxy-pitseriaan
    12. Rouvi
    13. Ladyn himmeä juustokakku
    14. Levitin veran
    15. Uudet vilisi
    16. Tosi kamelin juju
    17. Kyni perikunnan
    18. Ah ja oi, onni on rojukasa!
    19. Kaisan nunnajengi
    20. SDP:n lauseet
    21. Laulettu kastanja
  22. Kuka voitti ensimmäisen J. R. R. Tolkien -tietämyksen Suomen-mestaruuskilpailun, joka järjestettiin Tolkienin elämäkerran julkaisutilaisuudessa 1998?
  23. Minkä vuoden seinäkalenteri on toistaiseksi viimeisin, jonka Tolkien-seura on julkaissut?
  24. Kuka Legolasin ja Tolkien-seuran kalenterien kuvittaja tunnetaan myös Praedor- ja Väinämöisen paluu -sarjakuvistaan?
  25. Mikä on Tolkien-seuran postilokeron numero?
  26. Mikä on Legolaksen englanninkielisen numeron nimi?
  27. Mikä oli Suomen Tolkien-seuran ja Suomen Liveroolipelaajat ry:n yhteisjulkaisun nimi?
  28. Mikä Tolkien-seuraan kytköksissä ollut filkkiyhtye sai nimensä Tom Bombadilin seikkailujen runosta?
  29. Mitkä muutokset Tolkien-seuran enttipaidan kuva-aiheeseen tehtiin, kun paidasta otettiin uusi painos vuonna 2015?
  30. Millä nimellä tunnetaan Tolkien-seuran smialien useana kesänä järjestetty yhteistapaaminen?

Tasapistetilanteiden ratkaisukysymys