Hallituksen kokous 4/2013-14

12.5.2014 klo 19
##valkoinenneuvosto @ irc.freenode.net

paikalla: Leena Peippo (pj), Mikko Nikkilä, Jasmin Syrjälä, Kati Ahonen, Anna Saarimaa, Miikka Uotila, Wenla Uotila, Kerttu Pihlajamaa (sihteeri)

1. Kokouksen avaus
Puheenjohtaja avasi kokouksen klo 19.05.

2. Laillisuus ja päätösvaltaisuus
Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

3. Sihteerin valinta
Sihteeriksi valittiin Kerttu Pihlajamaa.

4. Finncon
Coniin kannattaa ottaa myyntipöytä, ja pyrkiä pitämään sitä avoinna esim. la 10-16 ja su 10-14. Sovittiin, että Miikka kysyy, kiinnostaako yhteinen myyntipöytä vielä scifiseura 42:a. Leena hakee myyntitavarat Kertulta ja koordinoi pöytää.

5. The Miitti
HobSan pitää saada lähetettyä ajoissa ennen The Miittiä ja siellä pidettävää vaalikokousta. Hallituspaikkoja kannattaisi mainostaa etukäteen, niin saadaan uusia halukkaita. Miitin järjestäjätiimi on pitänyt kokousta, jossa on sovittu työnjakoa. Kati haluaa tehdä miitistä opinnäytetyön.
Miittiohjelmaan on ehdotuksena ”Paras Pulla” -kisa, joka kannustaa aktiiviseen osallistumiseen. Myös Keski-Maa-kokkailu on harkinnassa. Pohdintaa, millainen ohjelma saisi ihmiset kiinnostumaan miittailusta enemmän. Päätettiin, että ohjelman pitämisen kannustamiseksi seura voisi tukea maksamalla siitä aiheutuvia tarvikekuluja. Sovittiin, että palkintoihin ja ohjelmaan käytetään yhteensä korkeintaan 120€, jonka tarkemmasta jaosta miitin järjestäjätiimi sopii.

6. Worldconhärpäke
Aiemmin oli ollut puhetta, että Worldconissa voisi mainostaa seuraa ja Suomea pienellä vuosikalenterilla. Kuvittajaksi valittiin Jasmin. Kalenteriin laitetaan myös filkki. Aikataulu on ”ennen Finnconia”.

7. Muut esille tulevat asiat
Wordpressiin saa kieliversiotyökaluja, jotka otetaan käyttöön. Jasmin neuvoo käytöstä ja Kati aloittaa joidenkin osioiden kääntämisen englanniksi.

Hallituksen kokoukset ovat avoimia, mutta koska niistä ei ole muistettu tiedottaa tarpeeksi muillekin, joten jatkossa niistä yritetään muistaa kertoa Käärmeessä ja Google-kalenterissa.

Smial Juhlapuu järjestänee syksyllä piirustuskilpailun, johon annetaan seuran kangaskassi palkinnoksi.

Badgekone lainataan Worldcon 2017 -käyttöön. Myös seuran badget alkavat olla vähissä, joten kesällä pidetään badgetalkoot.

Syysmiitti päätettiin pitää Hämeenkoskella syyskuun lopussa tai lokakuun alussa. Pikkujoulumiitti sopisi marraskuun viimeiselle viikonlopulle. Ajat varmistuvat kunhan Jasmin varaa tilat. Yritettiin arvailla Hobitti-jonotuksen ajankohtaa, jotta miitti ei menisi päällekkäin sen kanssa.

Seuran tyytyväisyyskyse julkaistaan ja palkinnoksi annetaan T-paita. Kysely on auki todennäköisesti elokuun loppuun.

8. Kokouksen päättäminen
Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 21.19.