Tapahtumat

Seura järjestää jäsenilleen ja muille toiminnasta kiinnostuneille vuosittain viisi virallista tapaamista. Tapaamisiin eli miitteihin osallistuminen ei edellytä Suomen Tolkien-seuran jäsenyyttä, mutta viikonloppumiittien osallistumismaksu on jäsenille hieman edullisempi. Kaikki tapahtumat ovat näkyvillä seuran kalenterissa. Viikonloppumiitit ovat alkoholittomia tapahtumia ja noudattavat erilliseltä sivulta löytyviä miittisääntöjä. Seuran järjestämät tapaamiset ovat seuraavat:

• Vuosijuhla järjestetään 3.1., seuran perustamisen ja J. R. R. Tolkienin syntymän vuosipäivänä. Vuosijuhla on tapahtumista arvokkain ja muodollisin – hauskanpitoa ja mukavaa yhdessäoloa kuitenkaan unohtamatta. Viralliseen ohjelmaan kuuluu mm. ruokailu, hallituksen edustajan puhe sekä maljannosto. Vuosijuhlamiitissä pidetään myös seuran vuosikokous, jossa käsitellään edellisen toimikauden toimintaa ja (ainakin toivon mukaan) myönnetään vanhalle hallitukselle tili- ja vastuuvapaus. Kaiken tämän lisäksi miitissä vuosijuhlamiitissä järjestetään tavallisesti jonkinlaista pikkujouluteemaista ohjelmaa – kyllä, vasta vuodenvaihteen jälkeen!
  • Kevätmiitti on yleensä jossakin leirikeskuksessa järjestettävä viikonlopun pituinen tapaaminen.
  • Suomenlinna-piknik järjestetään perinteisesti jonakin heinäkuun alkupuolen päivänä. Tässä tapahtumassa pääpaino on eväiden syömisessä, toisinaan grillaamisessa sekä kevyessä ohjelmassa, johon kaikki läsnäolevat voivat halutessaan osallistua.
  • The Miitti on vuoden suurin ja odotetuin tapahtuma, joka kestää yleensä torstaista sunnuntaihin. Tässä miitissä on vuoden muihin miitteihin verrattuna enemmän järjestettyä ohjelmaa, mutta osallistuminen on vapaaehtoista ja vapaata oleskeluaikaakin riittää hyvin. The Miitissä pidetään seuran vaalikokous, jossa nimensä mukaisesti valitaan seuraavan toimikauden hallitus.
  • Syysmiitti on yleensä jossakin leirikeskuksessa järjestettävä viikonlopun pituinen tapaaminen.

Katso tulevat tapahtumat tästä.

Kuukausitapaamiset

Säännöllisiä kuukausittaisia tapaamisia on yleensä järjestetty Helsingissä. Viime aikoina on kokoonnuttu keskustakirjasto Oodissa kuukauden viimeisenä sunnuntaina, mutta paikka ja aika voivat vaihdella. Ajantasaiset tiedot pyritään ilmoittamaan Vihreässä Lohikäärmeessä (ks.kontu.me/keskustelut/1363/).

Smialit ja muu paikallistoiminta

Helsingissä Smial Brandagamba järjestää esimerkiksi lukupiiriä. Lukupiiristä ja muusta smialin toiminnasta löytyy Vihreästä Lohikäärmeestä (ks. kontu.me/keskustelut/1308/).

Myös Tampereella on säännöllistä toimintaa, jota järjestää Smial Morel.

Jäsenet voivat järjestää itse omaa toimintaa kotikaupungissaan ja ilmoittaa siitä esimerkiksi Vihreän Lohikäärmeen Kohtauspaikka-huoneessa.