Smialit

Suomen Tolkien-seura Konnun toiminta tapahtuu enimmäkseen paikkakuntakohtaisissa harrastekerhoissa eli smialeissa (smial on hobittien kieltä ja tarkoittaa heidän kotikoloaan). Smialeissa pelataan monenlaisia pelejä, kuten rooli- ja liveroolipelejä, fantasia-aiheisia lautapelejä ja korttipelejä ym. Lisäksi keskustellaan Tolkienin kirjoista ja äärimmäisen rikkaasta maailmasta ja tarinoista. Joskus käydään retkellä metsässä, tehdään ruokaa kunnon hobittityyliin (eli runsaasti ja usein) ja joskus katsotaan videoita tai osallistutaan erilaisiin tapahtumiin, kuten Finnconeihin tai Tolkien-seuran tapaamisiin. Smialit siis tekevät mitä ikinä vain keksivät viihtyäkseen.

Aiemmin Tolkien-seura järjesti myös smialkilpailun, jossa smialit raportoivat tekemisiään smialvastaavalle. Aktiivisin smial palkittiin vuoden lopussa.

Yhteystietoja smialeihin saa smialvastaavalta, jonka yhteystiedot ovat Yhteystiedot-sivulla. Jos paikkakunnalta ei löydy smialia, voi sellaisen perustaa kaksi tai useampi henkilöä, joista ainakin yhden täytyy kuulua Suomen Tolkien-seuraan.

Smialpalsta ja lisää smialeista Vihreän Lohikäärmeen keskustelualueen Smialit-huoneessa.