Tolkien-iltapäivä 22.9.2023 Kansallismuseossa

Perjantaina 22.9. vietetään jälleen Bilbo ja Frodo Reppulin syntymäpäivää. Suomenkielisen laitoksen 50-vuotisjuhlan kunniaksi WSOY julkaisee alkuperäisen suomentajan, Kersti Juvan tarkistaman juhlapainoksen Taru Sormusten herrasta -teoksesta.

Teos julkistetaan Kansallismuseossa kaikille avoimessa tapahtumassa. Ohjelmassa Kersti Juvan haastattelu, Helsingin nörteimmän enimmäkseen naiskuoron Another Castlen sävelmiä Keski-Maasta ja muista maagisista maailmoista sekä Tolkien-visa Kansallismuseon näyttelyssä. Museon näyttelyt ovat avoinna ja maksuttomia klo 16-18.

Tapahtuman tuottavat yhteistyössä WSOY, Kansallismuseo ja Suomen Tolkien-seura Kontu.

Ohjelma:

Klo 16.30 Another Castle –kuoro: Säveliä Keski-Maasta. Kansallismuseon keskihalli
Klo 17.00 Taru Sormusten herrasta –juhlapainoksen julkistus. Auditorio
Klo 17.15 Suomentaja Kersti Juvan haastattelu, haastattelijana Suomen Tolkien-Seura Kontu ry:n Akateemisten asioiden vastaava Sonja Virta. Audiotorio
klo 17.45 Tolkien-visan osallistujien palkitseminen. Auditorio
klo 17.50 Another Castle –kuoro: Säveliä Keski-Maasta. Auditorio

Suomentaja Kersti Juva on Suomen Tolkien-seuran haastattelussa. Kuva: Ilma

Lisätietoa: https://www.kansallismuseo.fi/fi/tapahtumat/tolkien-iltapaiva-22-9-2023
⭐️⭐️⭐️