Hallituksen kokous 3/2021-2022 (7.1.2022)

Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n hallituksen kokous 3/2021-22.
Pe. 7.1. 2022 klo 19:00 Zoomissa

Paikalla: Olli Pitkänen (puheenjohtaja), Elias Jungman, Hanna Jungman, Taru Heikkinen, Susanna Keinänen, Mikko Nikkilä, Miikka Uotila, Sonja Virta (sihteeri), Lotta Raatikainen (kohdasta 8. eteenpäin), Anna Saarimaa (kohdasta 8. eteenpäin)

1. Kokouksen avaus

Puheenjohtaja Olli Pitkänen avasi kokouksen klo 19.05

2. Laillisuus ja päätösvaltaisuus

Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

3. Sihteerin valinta

Kokouksen sihteeriksi valittiin Sonja Virta.

4. Esityslistan hyväksyminen

Hyväksyttiin esityslista sellaisenaan.

5. Posti

Postiin oli tullut tiliote, Tolkien Societyltä joulukortti sekä Mallorn ja Amon Hen -lehdet.

Liisa Kujala vastaa Espanjan Tolkien-seuran yhteydenottoon ja kyselee tarkemmin, minkälaista yhteistyötä he ajattelivat.

6. Aiemmin käsiteltyjä asioita

Viiri: Susanna Keinänen on maksanut viirin laskun. Hanna Jungman hakee viirin viiriyritykseltä.

Myyntitavarat: Kangasmerkit ovat saapuneet ja ovat Susannalla. Heijastimet ovat tilauksessa, ne eivät ole vielä valmiit.

Susanna selvittää postilokeron postien edelleenlähetystä

7. Tulevat miitit

Vuosijuhlamiitti olisi ollut 6.-9.1.2022, mutta se jouduttiin koronatilanteen takia perumaan.

Kevätmiitin paikka on varattu. Miitti pidetään 8.-10.4.2022 Särsjärvellä. Miitin hinnat päätetään myöhemmin.

The Miitin paikka on varattu. Miitti pidetään alustavasti 21.-24.7.2022 Lapjärvellä. Mallinkaista yritetään varata Lapjärven sijaan, kunhan varaukset aukeavat. Koronan takia perutun vuosijuhlamiitin vuoksi 30-vuotisvuosijuhla pidetään The Miitissä.

8. Vuosikokous

Olli Pitkänen esitteli vuosikertomuksen ja hyväksyttiin se muutoksin. Mikko Nikkilä esitteli tilinpäätöksen ja se hyväksyttiin sellaisenaan.

9. Seminaari

Miikka Uotila kysyy ensi viikolla Oodi-kirjastolta, mikä näkemys heillä on koronatilanteesta Tolkien Reading Dayn ja seminaarin kohdalla. Seminaarissa ohjelmaa on hyvin, vaikka joku joutuisi perumaankin. Päivitetään esiintyjiä seminaarin tilanteesta piakkoin. Mietitään seminaarin etänä pitämistä, mikäli koronatilanne ei salli liveseminaaria. Joka tapauksessa voisi kysyä Oodista, voiko ohjelmaa lähettää internetiin, vaikka seminaari olisikin livenä. Miikka kysyy myös, voiko myyntitavaroita myydä Oodissa seminaarin aikana.

10. Muut esille tulevat asiat

Sonja toimittaa Turun kaupunginteatterin Hobitti-näytelmän käsiohjelman arkistoon.

Liisalla on hallussaan Legolaksia ja Hobittilan Sanomia, joita on saatu vanhalta jäseneltä. Arkistosta puuttuvat liitetään arkistoon.

Mikko Nikkilä on kokeillut Legolaksien skannaamista ja se on onnistunut hyvin.

Osa jäsenistä ei ole maksanut jäsenmaksua tänä eikä edellisellä kaudella. Heille laitetaan maksumuistutus ennen kuin heidät katsotaan eronneiksi.

Melloniin olisi hyvä luoda hallitus-tili, jotta miitti-ilmoittautumiset eivät jää yhden henkilön taakse.

Seuraava hallituksen kokous pidetään 28.2.2022 klo 19.

11. Kokouksen päätös

Puheenjohtaja Olli Pitkänen päätti kokouksen klo 20.05.