Hallituksen kokous 5/2021-2022 (9.4.2022)

La 9.4.22 klo 14

Särsjärven leirikeskuksessa Padasjoella sekä etäosallistuminen Zoomin kautta

Paikalla: Taru Heikkinen, Elias Jungman, Hanna Jungman, Susanna Keinänen, Liisa Kujala, Nienna Lagus, Mikko Nikkilä, Olli Pitkänen, Miikka Uotila, Anna Saarimaa, Sonja Virta, Pagba

1. Kokouksen avaus

Puheenjohtaja Olli Pitkänen avasi kokouksen klo 14.05.

2. Laillisuus ja päätösvaltaisuus

Kokous todettiin laillisesti koolle kutsutuksi ja päätösvaltaiseksi.

3. Sihteerin valinta

Valittiin kokouksen sihteeriksi Sonja Virta

4. Esityslistan hyväksyminen

Esityslista hyväksyttiin muutoksitta.

5. Posti

Postitse tullut tiliote, Amon Hen, Tähtivaeltaja sekä Medlemsbladet. Sähköpostitse kutsu Unkarin Tolkien-seuran 20-vuotisjuhliin.

6. Aiemmin käsiteltyjä asioita

Susanna Keinänen edistää postin edelleenlähetysasiaa ehtiessään.

7. Seminaari

Seminaari oli erittäin onnistunut. Esiintyjät kiittelivät kovasti. Oodilta tuli kehuja, ja Oodin tila oli yleisesti hyvä. Kiva, että oli sekä akateemista ohjelmaa että Tolkien-seuran historiaa. Esiintyjät olivat erinomaisia.

Laskutuslomakkeita puuttuu vielä. Striimaajaa voisi muistuttaa asiasta.

Järjestämässä voisi olla ensi kerralla enemmän porukkaa. Kolmen hengen ydintiimin täytyy olla varsin aktiivinen. Viestintään kaipaisi toisen henkilön. Striimaaminen ja ammattitaitoinen striimaaja erittäin hyvä asia.

Paikalla oli hyvin porukkaa, joskin osaotto jäi vähän pienemmäksi kuin mitä oltaisiin toivottu. Seuraava tapahtuma voisi olla esitelmämääriltään suppeampi ja siten lyhyempi.

Seuraava seminaari mahdollisesti, kun seura täyttää 33 vuotta. Oodi aikoo pitää Tolkien-lukupäivän joka vuosi, joten sinne voisi tuottaa esim. jonkin paneelin.

The Miitissä voitaisiin ohjelmanumerona katsoa jokin seminaarin esitys tai kaksi.

8. Kesän tapahtumat

The Miitti

The Miitti pidetään Lapjärvellä 21.7.-24.7. Vuokra on 525 €+400 € = 925 €. Tämän lisäksi tulee ruoka- ja muut kulut, johon budjetti viimeksi on ollut 250 €. Yhteensä kulut pyöreästi 1200 €. Tosin jos pidetään vuosijuhla, niin ruokabudjetti ei riitä. Grillauksen voisi korvata juhla-aterialla.

The Miitin järjestäjinä ovat Taru Heikkinen, Anna Saarimaa ja Nova. Susanna on kiinnostunut vuosijuhlan järjestämisestä. Viideskin järjestäjä vielä mahtuisi hyvin.

The Miitin hinnat:

3 yötä: 40 € jäsenille, 50 € ei-jäsenille (sis. vuosijuhlan)

2 yötä: 30 € jäsenille, 40 € ei-jäsenille (sis. vuosijuhlan)

Vuosijuhla (sis. päivävierailumaksun) 10 € jäsenille, 15 € ei-jäsenille

The Miitin ilmoittautuminen aukeaa 13.6. ja maksun eräpäivä on 11.7.

Keskusteltiin jäsenmaksujen ja miittimaksujen suhteesta sekä päivävierailuista.

Merriltä voisi pyytää Melloniin hallitustunnus.

Finncon

Finncon pidetään Espoossa 8.-10.7. Myyntipöydän hinta seuroille on 30 € yhdellä tuolilla, 35 € kahdella tuolilla. Päätettiin ottaa myyntipöytä kahdella tuolilla. Susanna ottaa Finnconiin yhteyttä seurapöydästä ja ottaa vastuun pöydänpitämisen organisoinnista.

Suomenlinna-piknik

Spefi-järjestöjen Suomenlinna-piknik pidetään 2.7. Seura osallistuu piknikiin.

9. Myyntitavarat

Keskusteltiin badgejen tekemisestä. Badgekone on seuran myyntitavaroissa. Ei tehdä uusia badgeja ennen Finnconia, mutta The Miitissä voisi pitää badgetalkoot.

Keskusteltiin juomapulloista, niiden säilytyksestä ja mikromuoveista.

Putkihuivit sopisivat Suomen kesään. Mutta kuinka moni niitä käyttää?

Kangaskasseja kaivattaisiin hallituksen keskuudessa, mutta onko niille muuten kuinka paljon myyntiä, kun kaikilla on jo kasseja?

Sukat, kaikki tarvitsevat niitä.

Muita ideoita: muistikirja, sateenvarjo, kalsarit, avaimenperä tai avainnauha, magneetti, kahvi omalla etiketillä, kampa, suklaa omalla etiketillä, kirjanmerkki, lasinalunen.

Keskusteltiin lasinalusten kuva-aiheista, yksi- ja kaksipuolisuudesta, materiaaleista (pahvi, puu) ja vitsikkyydestä. Miikka käy läpi vanhoja badgetekstejä lasinalusia varten.

10. HobSan

Olli kirjoittaa vaalikokouskutsun sekä Finnconista, Anna Saarimaa kirjoittaa The Miitistä, Sonja kirjoittaa Suomenlinna-piknikistä, Miikka Uotila kirjoittaa seminaarista, Susanna pyytää Finncon-bannerin. Tekstit ja kuvat Ollille vappuun mennessä.

11. Legolas

Muutama lähes valmis artikkeli on jo olemassa, muuten artikkelien deadline on 15.5. Kuvittajia on muutama. Taittaja lehdeltä puuttuu. Sonja laittaa kyselyn taittajasta Vihreään Lohikäärmeeseen.

12. Muut esille tulevat asiat

Ei muita esille tulevia asioita.

13. Seuraava kokous

Seuraava kokous ma 16.5. klo 19 etänä.

14. Kokouksen päätös

Puheenjohtaja Olli Pitkänen päätti kokouksen klo 16.00.