Hallituksen kokous 8/2021–2022 (22.7.2022)

Suomen Tolkien-seura Kontu ry:n hallituksen kokous 8/2021–22.
Pe 22.7.2022 klo 11.00
Lapjärven Juhla & Majoitus, Lapjärventie 390, 49660 Pyhältö.

Paikalla: Olli Pitkänen (pj), Taru Heikkinen, Elias Jungman, Susanna Keinänen, Liisa Kujala, Mikko Nikkilä, Anna Saarimaa, Sonja Virta (sihteeri), Hanna Jungman (kohdasta 4), Lotta Raatikainen (kohdasta 5).

1. Kokouksen avaus

Puheenjohtaja Olli Pitkänen avasi kokouksen klo 11.00

2. Laillisuus ja päätösvaltaisuus

Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

3. Esityslistan hyväksyminen

Esityslista hyväksyttiin muutoksitta.

4. Posti

Postissa on viimeksi ollut Postin lasku ja Amon Hen -lehti.

5. Aiemmin käsiteltyjä asioita

Korjaamo Kinon LotR-elokuvatrilogia: pidämme myyntipöytää ja mahdollisesti esitelmän, jossa kerrotaan aiemmista Tolkien-filmatisoinneista. Olli kyselee tarkennuksia elokuvateatterista.

Suomenlinnan piknikillä oli paikalla kymmenkunta henkeä.

Postin edelleenlähetys postilokerosta maksaa sen verran, että Susanna Keinänen ei sitä suosittele. Lisäksi edelleenlähetyksessä menee turhan paljon aikaa. Ajatus hylättiin toistaiseksi.

6. Finncon ja myyntitavarat

Myynti Finnconissa oli noin 300 euroa. Ennen Finnconia käteiskassassa oli reilu 500 euroa, ja käteistä voisi siirtää tilille. Hyväksytään, että Susanna Keinänen siirtää käteistä 350 euroa seuran tilille oman tilinsä kautta.

Finnconissa asiakkaita oli melko hyvin. Lasinalusia meni vähemmän kuin ajateltiin, mutta ne ovat ostohinnaltaan halpoja. Badgeja meni varmaankin eniten, värityskirjoja ja t-paitoja joitakin.

Finncon-myyntipöydän tietokilpailuun osallistui parikymmentä ihmistä. Palkinto on postitettu voittajalle.

Huppareita kannattaisi myydä alennuksella, jotta niistä pääsee eroon tilaa viemästä.

Susanna kysyi Axon-firmasta korkkilasinalusia: 200 kpl maksaisi reilut 300 euroa. Ensin joka tapauksessa on syytä myydä tämänhetkisiä lasinalusia pois.

Liisa Kujala ja Sonja Virta ottavat Ropeconin Tolkien-seura-miittiin su 31.7. pienen määrän myyntitavaroita sekä Zettle-laitteen.

7. Vaalikokousasiat

Olli esitteli toimintasuunnitelman kaudelle 2022–2023. Keskusteltiin mm. Hobittilan Sanomien lähettämisestä vain sähköisesti. Hyväksyttiin toimintasuunnitelma muutoksin.

Susanna esitteli budjetin kaudelle 2022–2023. Keskusteltiin jäsenmaksujen suuruuksista. Hyväksyttiin budjetti muutoksitta.

8. Miitit

The Miitin talous: Lapjärven vuokra saunamökkeineen on 925 euroa. Kauppalaskuihin meni noin 300 euroa. 30 osallistujalla tämä olisi noin 40 euroa per osallistuja, mihin ei aivan ylletä.

Syysmiitin paikka on varattu, eikä Vuosijuhlamiittiä tarvitse vielä varata.

9. Muut esille tulevat asiat

Ei muita esille tulevia asioita.

10. Kokouksen päätös

Puheenjohtaja päätti kokouksen klo 12.10.